miercuri, 2 aprilie 2008

UN PROIECT EŞUAT DIN START, REFORMA CLASEI POLITICE

Un proiect extrem de credibil la enunţarea lui, din partea Instituţiei Prezidenţiale, era cel legat de reforma clasei politice. Am zâmbit şăgalnic şi am purces la tras concluzii, iar acum emit păreri sau ...judecăţi de valoare!
O primă întrebare ar fi care-i clasa politică?
Bănuind că intuitiv, identificăm într-o ceaţă lăptoasă, această aşa-zisă clasă politică, m-am gândit să adaug experienţa mea, nu foarte vastă dar, arhi-suficientă pentru a clasifica şi a trage concuzii pertenente asupra fenomenului politic.
De ce este un proiect mort încă înainte de a începe?
Pentru simplul fapt că principala preocupare a celor care acaparează puterea decizională într-un partid, sau filială a acestuia, este să se căpătuiască imediat, să-şi pună oamenii care "execută" la comandă toate solicitările (tot comandate) şi astfel să-şi creeze "echipa". Pe nimeni nu interesează, că aceşti indivizi fac dovada unei lipse masive de cultură politică, doctrinară a partidului în care s-au înscris, nu au respect faţă de niciun sistem de valori, iar empatia, responsabilitatea sau leadershipul, sunt bune doar pentru analişti şi ...aplaudacii din tribune!
Contează doar voturile aduse şi mai ales banii cu care intri în joc! Acestea sunt singurele virtuţi în politica românească!
Repet, toate aceste fapte reale le-am constat prin scurtele mele implicări politice din ultimii ani şi dezamăgirea, este şi mai mare când, cu maximă amărăciune, văd care este aşa-zisa clasă politică ...remaniată, remaiată sau reciclată! Că de reformă, nu poate fi vorba...
Din păcate, am remarcat şi multe figuri palide care întregesc "portretul robot" al politicianului român. Cu mici excepţii, aceşti indivizi sunt antiperformanţi la locurile lor de muncă, poate chiar incompetenţi, fără apetenţă pentru leadership (mai ales politic!) dar dornici să ajungă în vârf! De fapt, ei sunt uneori conştienţi că doar prin politică pot ajunge într-o funcţie decizională. Acolo unde, pe bani publici, să-şi bată joc de un întreg sistem, poate funcţional, să fie capul unui aparat al corupţiei locale şi în numele alegătorilor care au făcut marea greşeală şi l-au votat, să se îmbogăţească alături de "lacheii" din clica acoliţilor, membri de partid.
Iar ca să dau doar două exemple care-mi stau la îndemână, Primăria Iaşi şi Inspectoratul Şcolar, sunt instituţii care confirmă regula, mai sus amintită, cu vârf şi îndesat.

Niciun comentariu: