duminică, 22 mai 2011

Despre turismul românesc cu ...regrete eterne!



Avem o țară, avem un potențial natural și antropic de invidiat, avem un minister cu un ministru și o droaie de lefegii pe lângăel dar n-avem rezultate de niciun fel! Lipsa de infrastructură și promovarea sunt principale probleme ale momentului, la care aș adăuga eu, lipsa crasă de civilizație, MIZERIA DE PESTE TOT...

***
Mulți s-ar putea întreba de ce, în ultima vreme, tot vorbesc de turism? Pentru că am pretenția că mă pricep, că am văzut și că am analizat țări((peste 35) și regiuni turistice de pe 3 continente, pentru că sunt profesor la un liceu de profil și, nu în ultimul rând, că sunt pasionat. TURISMUL este marea resursă a României!
Azi, 22 mai 2011 am văzut Raiul pogorât pe plaiul românesc, am străbătut cei cca 42 km de autostradă dintre Câmpia Turzii și Gilău, m-am frecat și m-am ciupit de câteva ori și nu-mi venea să cred, peisajul era ca prin ...Austria, Elveția joasă, Germania ...etc. Măi să fie! Dar Raiul a pogorât peste valea Someșului Mic și afluenții lui. Cine n-a fost în cătunele care compun Mărișel-sat la peste 1400 m altitudine înseamnă că nu știe ce-i frumusețea naturii. Salba de lacuri de baraj din vale (Fântânele, Tarnița, Gilău 1 și 2) și satele de plai nu au valoare. Europenii s-ar da în vânt după arhaismul vieții rurale de aici atât cât, încă, va mai dăinui. Elementele societății consumiste apar din ce în ce mai pregnant și chiar ar fi păcat! APUSENII sunt o adevărată comoară care este încă bântuită de plânsul istoric al moților: ”Munții noștri aur poartă, noi cerșim din poartă-n, poartă!”. Îmbunătățirea drumurilor și racordarea lor cu cele de pe Valea Drăganului și Stâna de Vale, precum și cu zona carstică Padiș-Cetățile Ponorului ar fi un vis ce, cu investiții mici, ar aduce bani mulți, ba chiar foarte mulți. Gunoaiele însă estompează frumusețea mirifică a peisajului, la barajul Gilău 1 este mizerie mare, la centrala hidro de la Mărișel în toată zonă este multă mizerie...
***
Și ca să punctez cu încă o dovadă a barbarismului și inculturii românilor descriu pe scurt ce am văzut la Oarba de Mureș...Monumentul eroilor români este pe o colină/terasă pe dreapta Mureșului. Drumul însă, derivație din DE 60 de cca 2 km este deplorabil, plin de gropi! Parcul dezvoltat în jurul monumentului este plăcut, cu numeroase sculpturi în piatră provenite de la taberele organizate aici. Tot ansamblul monumentului este însă într-o mizerie de nedescris, indivizi cu mașini s-au cățărat până lângă cruci iar manelele zbiară pe numeroase voci din difuzoare...Mititei, grătare, loc de plaja și manele, multe manele, pentru memoria ostașilor căzuți pentru reîntregirea neamului. Iar gospodarii din zonă au distrus și parcarea depozitând uree la umbra copacilor. O mizerie greu de descris mi-a fost dat să văd lângă un monument ”scump” al neamului românesc. Nu m-ar mira ca, la o proximă vizită, să constat că nici monumentele nu se mai justifică și să fie înlocuit cu vreo cârciumă cu toaleta în curte. Doar eroii și-au făcut ”treaba” acum vreo 67 de ani pentru că ei să aibă ce distruge!

Niciun comentariu: