luni, 11 februarie 2008

Doar amalgamul genetic sa fie de vină!



Stăteam de vorbă cu un vechi amic, stabilit cu familia in Italia, despre latinitate, popoare latine, amestecuri şi dragoste de ţară...
Fostul meu coleg îmi spunea că deja se consideră italian iar acolo este adevăratul acasă; ori de câte ori revine în ţară, la ai lui, prin preajma Hîrlăului, constată de la an la an, că aproape nu-l mai leagă nimic de origini, datini şi... patriotism ieftin, naţionalist. Probabil că ruptura, inerentă, până la un punct, s-a produs în timp dar, mă tot chinuia un gând- psihologic la un moment dat!- să înţeleg mecanismul acestei rupturi. În iarnă, vechiul meu coleg, fost profesor la un grup şcolar, îmi spunea că nimic, absolut nimic, nu se va schimba în această ţară în care, totul este mocirlă, peisajul tern, oamenii încovoiaţi sub grija zilei de mâine şi ...o clasă politică iresponsabilă faţă de alegători. Am avut un puseu de iritare, povestindu-i pe larg iniţiativa mea şi demersurile mele de a contribui puţin, la o asanare morală a ceea ce numim, clasă politică. A râs cu subînţeles spunându-mi tranşant "eşti un naiv incorigibil..."! L-am întrebat atunci dacă îşi mai aduce aminte de povestioara cu un alt coleg de-al nostru, stabilit prin America, care ne-a întrebat acum câţiva ani ..."dar voi ce-aţi făcut să schimbaţi starea de lucruri extrem de gravă în care se complace România! Vă plângeţi ca nişte babe dar voi, nu aţi făcut nimic..."
L-am trimis pe fostul meu coleg să se re-documenteze de pe site-ul www.dir.Paraschiv.go.ro de unde îşi poate aminti, ce păţesc cei care îndrăznesc -timid- să arate faţa regimurilor ticăloase care conduc România. L-am mai trimis în aceeaşi documentare pe www.anis.lx.ro, acolo unde este postată o hotărâre judecătorească a Curţii de Apel din Iaşi, unde aceeaşi ticăloşi, mai sus-amintiţi- au fost puşi la zid, vorbindu-se de corupţia instituţionalizată din Primăria Iaşi... Dar, cei în drept nu s-au sesizat niciodată din oficiu şi nici măcar la cerere, din simplul motiv că sunt tot nişte ticăloşi, cocoţaţi în funcţii bănoase, pentru a acoperi fărădelegile, a şterge orice urmă acuzatoare..., în fapt nişte lachei servili, membri ai sistemului. Citeam mai zilele trecute despre o "reputată" avocată, "specializată" pe Înalta Curte de Justiţie de la Bucureşti. Specializarea ei se rezumă la locurile unde descarcă portbagajele maşinilor cu care se deplasează şi astfel câştigă...reputaţie. În unul dintre procesele mele la înalta curte bucureşteană, m-am ciocnit de sus-numita "mare avocată", era exponenta regimului neo-ticălos cuibărit în Iaşi şi legitimat politic, iar avocatul meu, m-a întrebat din start pe cine am în spate, să căutăm "orice potenţială legătură..." că altfel suntem terminaţi. Am spus şovăielnic că "eu cred că procesele se câştigă prin probe şi act de justiţie, nu prin...". Eşti naiv tinere, noi suntem justiţia. Soţia mea, acum procuroare, este fostă secretară de stat de pe vremea pesedeilor şi i-am salvat pe....., nume grele ale peisajului politic local şi nu numai. Caută, sapă în stânga şi în dreapta, ajungi la X-rector de pe la voi, care este bine văzut de Băsescu şi poate ....Am rămas interzis! Asta-i justiţia de pe la noi!!!
Atunci să ne mirăm de ceea ce se întâmplă peste tot în justiţia acestei ţări! Care ţară, care justiţie, care politicieni?
Revenind la marele "nume avocăţesc" - îmi este greaţă să-i pronunţ numele pt. că eu, aş considera că-i fac reclamă gratuită!- s-a dovedit la fel de ticăloasă ca şi sistemul pe care-l serveşte cu mare zel. A folosit documente probatorii care, absolut nicăieri în lumea civilizată, nu se utilizează, fiind eliberate de poliţia- politică, care încă se face în România!-. Deci, cu portbagajul plin, rezolvi justiţia înaltei curţi bucureştene! Scopul, scuză mijloacele!
Da, suntem ţara ticăloşiei generalizate, din păcate. Mai avem oare vreo şansă! Totuşi sper, chiar dacă toţi aceşti nemernici, slugi politice ale tuturor regimurilor, foste şi actuale, vor încerca din răsputeri să se asocieze în continuare, pentru a-şi menţine privilegiile. Şi iar mă simt bine să-i dau dreptate lui Liiceanu "... lichelele sunt solidare iar VALORILE SUNT SOLITARE..."
Revenind la discuţia cu fostul meu coleg/amic, ultima lui întrebare a fost "pe când valorile vor fi şi ele solidare, ca să schimbaţi imaginea acestei ţări triste şi răvăşite...?"
Bună întrebare! Oare pe când vom fi în stare să ne asociem promotorii reali ai progresului pentru această ţară? Oare...

Niciun comentariu: