luni, 27 iulie 2009

Jurnal de bord cu amintiri din lumea civilizată

ULM, Germania, 2005.

Un oraş superb la jumătatea distanţei dintre metropolele Munchen şi Stuttgart, mare nod de infrastructuri auto, feroviare şi port pe Dunăre. Ajungem la biroul de turism al municipalităţii, situat în burgul istoric. Suntem întâmpinaţi cu bucurie, ne sunt puse la dispoziţie pliante şi suntem solicitaţi să întrebăm orice despre vizita noastră şi posibilităţile reale de a fi ajutaţi. Suntem întrebaţi cîte zile suntem dispuşi să rămânem acolo şi dacă avem nevoie de cazare...Un lucru mi-a atras atenţia din prima vizualizare a pliantelor, acestea cuprindeau parcările amenajate în zona centrală şi toaletele publice, toate fiind marcate vizibil pentru orice trecător...
* * *
România, oricând şi oriunde...
Un grup de turişti ajunşi în vama X românească întreabă respectuos unde este toaleta. Răspunsul este simplu, ORIUNDE ÎN PEISAJ (tufe, păduri, porumbi, etc). În orice ţară civilizată, toaleta este o etichetă a bunului simţ elementar şi un indicator de sănătate publică. Acum câţiva ani am propus primarului Simirad un proiect care viza amenajarea unor toalete publice în toate punctele de intrare în Iaşi şi 6 toalete în zonele de maxim aflux turistic, adică oraşul vechi. Argumentele mele erau aceleaşi, curăţenia o miroşi doar prin cum arată un gospodar şi toaleta lui. Sigur, s-a ales praful din proiectul societăţii civile, mai ales că eu, nu am firme de construcţii, nu servesc partidele cu şpăgi şi mite electorale şi, la o adică, tufele din zona Roznovanu "miros" a gospodari de urbe ce avem. Îmi aduc aminte, cum o secătură securistă ajunsă şef de tv naţional cu filială regională, îmi spunea în anul 2005 când primise comandă să-mi însceneze regii televizate pe programul naţional(pentru că deranjasem sistemul ticălos) cam aşa"...ce ştiţi voi aştia din societatea civilă, noi (ei, adică statul-partid securisto-mafiot, n.a.) ne ştergem la K...cu voi când vrea muşchiul nostru... Tu, mă ţărane, nu înţelegi că doar noi conducem!". Am înţeles, mai greu şi se vede cine şi mai ales unde, conduce România!

Niciun comentariu: