marți, 20 mai 2008

Cine este Traian Dobre?

Mai zilele trecute mă plimbam agale pe la marginea judeţului şi am discutat cu oamenii din două sate despre politică. Mai apoi, m-am întâlnit cu un fost elev de-al meu şi din vorbă-n vorbă, am ajuns la candidaţii care doresc să devină preşedinte al Consilului Judeţean. Inevitabil am ajuns la acest Traian Dobre! Fostul meu elev mi s-a destăinuit că este aproape deranjat de reclamele agresive care ni-l înfăţişează pe Traian Dobre şi evident, se întreba, de unde atâta risipă financiară?
Păi să recapitulăm pentru necunoscători, Traian Dobre, este un traseist (navetist) politic pe ruta PNL- PDSR, actual PSD. Un individ cu "nas" fin, spun alţii de teapa lui care, precum animalele de pradă, simte mirosul hoitului de la distanţă şi imediat schimbă ...macazul. Eu, aş zice că şi în cazul lui Traian Dobre, este valabilă definiţia (generală) specifică politicianului român " cât trebuie şi cui, să dau...?". Aşa şi-a cumpărat locurile în Parlament de vreo 12 ani. Firesc, că mulţi ne întrebăm de ce, pe banii noştri, trebuie să menţinem asemenea indivizi în Parlament?
Ce a făcut Traian Dobre pentru oamenii din judeţul Iaşi, pe a cărui listă de partid a ajuns parlamentar?Bineînţeles că întrebarea este retorică. Probabil ca şi alţii, tot de teapa lui, şi-a menţinut şi perpetuat, afacerile. Doar omul a plătit locul eligibil pe listă! Unii spun că şi-a implantat nişte oameni de încredere pe la diferite direcţii descentralizate, responsabile cu "ochiul şi mai ales, timpanul!" şi astfel, a devenit util. Poate, doar pentru cei de teapa lui!
Vorba unor bătrâne din mediul rural, "...lasă maică că-i bine, ne-au consultat nişte doctori aduşi de el, dar la vot, doar suntem singure, nu cu primarul care, ne obligă ce să alegem!"
Eu cred, că Traian Dobre, ar fi acum membru în PD-L, PRM sau Partidul Liber-Schimbist, dacă acestea ar fi la putere. Unii chiar zic că şi-a pregătit trambulină către democrat-liberali, dacă nu iese cum se doreşte. În politică nu-i loc de doctrine, simpatii şi mai ales ...coloană vertebrală!
Între timp, Traian Dobre, vă zâmbeşte ironic de pe pereţii blocurilor, de pe sit-uri, din ziare, pe media audio-vizuală şi de oriunde crede el şi staff-ul lor de campanie, că mai pot păcăli încă, oameni.
Are balta peşte, împrumutul de traseişti se poartă în acestă harababură întreţinută, numită politica românească.

Niciun comentariu: