marți, 3 august 2010

Preţul secretului faţă de contribuabil...

Secretomania care acoperă majoritatea marilor proiecte finanţate din bani publici în România ne arată în fapt că transparenţa cheltuirii fondurilor lipseşte total. Toate marile proiecte costisitoare pentru contribuabilul de rând au fost secretizate tocmai pentru a nu se cunoaşte ceea ce democratic, constituţional, ar trebui cunoscut de românii care muncesc. Astfel, după bruma de "democraţie" originală, avem şi o "economie" originală, în spatele căreia se ascund afaceri imense în care partea semnatară română, cu certitudine câştigă sume imense pe spatele ...contribuabilului şi cu complicitatea firmelor occidentale! Şi astfel, banii destul de necesari altor domenii bugetare, în educaţie, sănătate, cultură, apărare...niciodată nu ajung, pentru că sunt drenaţi clientelar către adevărate filiere de spoliere a banului public din România! Nu am auzit niciodată de răspunderea guvernamentală şi individuală a vreunui politician care să plătească pentru jaful bine regizat asupra banilor publici, fie ei: Mitrea, Necolaiciuc, Tăriceanu, Dan Ioan Popescu ş.f.m.a. foşti dar, şi cei actuali, Videanu, Berceanu, Blaga... În România toţi politicienii sunt peste lege, ei doar fac legile, ei numesc judecătorii şi conducerile instituţiilor de control, aşa că ei trebuiesc apăraţi...
In România preţul unui km de autostradă este dublu faţă de oriunde aiurea pe mapamond şi, unde condiţiile naturale sunt mult mai vitrege (Croaţia, Bulgaria, Turcia, Austria, Italia, etc), deja, celebrul contract Bechtel fiind de răsunet mondial. Apoi, retehnologizarea de la Porţile de Fier I, EADS, Siveco, Electrica Moldova, Electrica Banat, Eon, Rompetrol, SNCFR, Remin- platforma continentală a Mării Negre, Roşia Montană, autostrăzile proiectate şi cu studii de impact care au jecmănit iresponsabil banii publici fără a exista resurse vreodată pentru a fi şi realizate (exemplu: Tg.Mureş-Iaşi-Odessa sau măcar dublarea E 85 pe Valea Siretului...), etc.
La căile ferate este un adevărat dezastru, menţionat şi în documentele oficiale ale UE privind siguranţa transporturilor şi, an de an, se pompează şi se spală miliarde de euro în "infrastructură"... Acelaşi lucru se întâmplă cu şoselele şi autostrăzile...atâtea câte avem! Aşa au apărut "baronii" asfaltului (de proastă calitate!) care sunt parte a sistemelor politice clientelare pentru căpuşarea banului public.
România este ţara unde totul este multiplicat cu cel puţin 50%, adică preţul real plus şpaga de rigoare pentru clientelele politice care semnează contractul cu cine trebuie. În rest, totul este tăcere, traficul de influenţa şi mita capătă definiţii moderne, adică cică este "lobby"...şi, de aici şi secretizarea clauzelor!! Şi când vezi că unii şi alţii toacă alţi bani publici pe un altfel de lobby, turistic, când tu nu ai niciun fel de infrastructură, drept că-ţi vine să emigrezi de atâta incompetenţă sau, poate, de hoţie camuflată!

Niciun comentariu: