luni, 28 mai 2012

FOILETONUL DE SEARĂ. LA PAS PRIN RĂDUCĂNENI


În ultimele 4-5 săptămâni am trecut de două ori prin Răducăneni. Prima dată am urcat de la DN 28A până la biserica catolică și am rămas buimac cum arăta drumul de acces. Jalnic, cândva asfaltat, acum plin de gropi și inestetic. Atunci nu ”izbucnise” campania electorală. De altfel pe eternul primar, călător prin toate partidele, îl știam și chiar eram curios din partea cui va mai candida!
Individul nu are nicio treabă cu gospodărirea comunei, cum s-a dovedit a fi un fals politician, un cameleon, pe durata celor 3 mandate de când conduce comunitatea. Duminică am ajuns din nou la Răducăneni cu un grup de colegi, profesori, cu prilejul aplicației practice de teren anuale. Am urcat la ”rezervația” Valea Pietrei- Bazga. Transformată în groapă de gunoi de localnici, peisajul geomorfologic și geologic impresionant arată …selenar, cu numeroase ”fosile” ale proastei educații rurale: gumari și pet-uri aruncate peste tot, multă, f. multă mizerie.
Apoi, am mers la fostul conac Rosettti-Catargi care aparține ”comunității”, în vechiul amplasament construindu-se un nou parc, la fel de prost gospodărit, plin de bălării, ruderalizat. Clădirea stă să cadă, nu mai are acoperiș…Trist peisaj arhitectonic! În schimb, stâlpii comunei abia de mai pot ține bannerele cu eternul primar din Răducăneni! Individul, indolent și iresponsabil față de locuitorii comunei are tupeul să candideze din nou! Evident, sub acoperișul uselist de acestă dată, pentru a menține în subdezvoltare comuna. Noi, îi indicăm să viziteze comuna alăturată, Moșna, unde aproape toate ulițele satului sunt asfaltate, iar curățenia și bunul gust sunt la ele acasă!

Niciun comentariu: