marți, 20 iulie 2010

Cine-i vinovat de jalea din educatia românească?

Sistemul educaţional românesc care se comportă total anti-sistemic faţă de teoria generală arhicunoscută, cu caracter integrator şi complementar, a devenit dintr-o dată subiectul de bază a analiştilor de politici publice (mulţi autointitulaţi) din această vară, în urma rezultatelor realizate de absolvenţii de liceu la bacaluareatul 2010.
Unii analişti, din domeniul universitarilor mai ales, uită că sunt parte a sistemului şi aruncă bolovanul în cârca cadrelor didactice şi a ministerului care, în opinia lor (politică şi nu ca o analiză de politici educaţionale pertinentă!) este responsabil că finalitatea procesului educaţional preuniversitar lasă total de dorit.
Da, sistemul educaţional este la pământ, atât cel preuniveristar cât şi cel universitar...Unica deosebire este că universităţile s-au transformat repede în boutiq-uri de eliberat diplome, adică s-au pliat pe originala economie românească, pe când, liceele mai au de aşteptat până să devină şi ele...autofinanţate şi cu salarii exorbitante pentru profesori!
Sistemul este în colaps pentru că toţi miniştrii educaţiei, cu excepţia lui Marga şi Miclea, au fost catastrofali, sau înconjurat de nulităţi de partid (e) şi au mimat reforme de "imagine" şi atât...
Guriştii politici ţipă la unison că actualul ministru, Funeriu, a clacat profesional "pentru că nu cunoaşte sistemul!". Da, probabil că acesta nu cunoaşte sistemul bine articulat al şpăgilor, a hoţiei generalizate care domină şcoala românească "unde totul este o marfă, deci e de vânzare...!", acolo unde toate ierarhiile nu sunt întâmplătoare, de la cancelarii la absolvenţi, etc.
Da, şcoala românească este bolnavă din toate punctele de vedere, nu are nicio legătură reală cu piaţa muncii, iar numărul absenţelor motivate pe care elevii reuşesc să le aibă, confirmă cu tărie că avem generaţii de bolnavi în serie... Asta în condiţiile în care sunt trecute în cataloage toate absenţele şi mai ales, sunt verificate scutirile medicale !!
Este clar că, curricula românească, atât de "reformată" este departe de a forma competenţe pentru societatea cunoaşterii. Cei cca 0,15-0,20% olimpici internaţionali sunt acei copii de geniu care ar reuşi şi fără ...profesori, adică autodidacţi. Ce ne facem cu ceilalţi 99,8% dintre absolvenţi care, nu ştiu să scrie româneşte, să redacteze o cerere sau un simplu şi elementar CV? Rezultatele bac-ului 2010 sunt şi aşa mistificate, în continuare se copie, se corectează după cum doresc ...politicienii, altfel spus rezultatele sunt departe de adevăr, în opinia mea cam cu încă 15-20 %!
Ministru Funeriu are o imensă şansă pentru a reuşi. Să dinamiteze total sistemul, tocmai prin necunoaşterea invocată de ...însuşi sistemul mitei, să epureze total ministerul plin de directori incapabili şi cu comportament de vătafi, să distrugă din temelii mafia manualelor printr-o liberalizare totală şi organizarea de concursuri reale în care principalii autori actuali (universitari şi angajaţi ai ministerului să nu aibă drept de participare) să pună accent pe competenţă şi moralitate profesională prin depolitizarea ministerului şi a deconcetratelor. Este unica şi imensa lui şansă de a rămâne în istoria educaţiei româneşti. Din câte îl ştiu este capabil de aşa ceva, singura problemă este a spirjinului politic pentru acest lucru şi, sincer, îl cam compătimesc....

Niciun comentariu: